Srpen 2012

Berlín

30. srpna 2012 v 10:36 | Eveely |  Deníček
Ahoj lidi,
jak jste si mohli přečíst v mém minulém článku, byla jsem v Berlíně (čtyři dni). Musím říct, že jsem si to moc užila, Berlín je pěkné město (i když Paříž je přece jen hezčí ;)
V tomhle článku bych vám nějak ve stručnosti povyprávěla, co všechno jsme navštívili. A nakonec přidám několik fotek ;)

Do Berlína jsme jeli autem, s mámou a tátou. Čtyřhodinová cesta autem není sice nic moc příjemného, ale zkracovala jsem si jí poslucháním písniček. Navíc nebylo naštěstí velké horko. Když jsme dorazili do Berlína, samozřejmě jsme zabloudili a dost dlouho nám trvalo než jsme se dostali k hotelu. V hotelu nás přivítal recepční. Táta se s ním pokoušel mluvit Německy. Asi na nás bylo hodně vidět, že Němci nejsme, tak s námi nakonec mluvil Anglicky. Dostali jsme dva pokoje v druhém patře. Byly celkem pěkně vybavené, s koupelnou, kuchyňskou linkou a televizí.

Hned jak jsme se ubytovali, jseli jsme do města na AlexanderPlatz. Na tomto náměstí stojí televizní věž, na které je vyhlídková místnost a restaurace. Na věž kupodivu nebyla moc velké fronta, takže jsme si rovnou koupili lístky. Asi půl hodiny jsme čekali na výtah. Ve věži jsou dva výtahy nahoru vyjedou za 40 sekund (výška věže je 203 metrů). Z věže je nádherný rozhled na celý Berlín. Vyfotila jsem pohledy do všech stran. Do restaurace jsme nešli, museli bychom zaplatit další vstupné. (Mimo jiné je restaurace otočná, takže můžete sedět u stolu a nemusíte běhat dokola.)

Když jsme sjeli dolů z věže, šli jsme se podívat na místní červenou radnici "Rotes Rathaus". Musím uznat, že je to opravdu působivá stavba. Potom jsme si ještě prohlédli kašnu se sochou Neptuna. Odtud jsme šli do obchodního domu, jehož jméno si nepomatuji. Nakonec jsme nastoupili na Strassenbahn (malý vláček co jezdí městem) a jeli do hotelu.

Druhý den jsme se dopoledne vydali do města. Zaujala nás výletní lodička, tak jsme si zaplatili "plavbu" Berlínem. Mimo jiné jsme viděli i sídlo kancléřky a Muzejní Ostrov. Hned potom jsme šli do jednoho z muzeií zavítali. Jmenovalo se myslím Neues Museum a byly v něm především památky ze Starověkého Egypta. Nevím, jestli jsem se tady na blogu už někdy zmiňovala, jak moc mě tato kultura fascinuje. Dokonce jsem o ní měla i blog ;) Ale o tom jsem mluvit nechtěla.
V muzeu bylo vše od malých sošek, přes sarkofágy až po celé kusy skal popsané hieroglyfy. Dokonce zde mají (což jsem netušila) slavnou hlavu Nefertiti, která se bohůžel nesměla fotit.
Po návštěvě muzea jsme navštívili památník obětem války, ketrý vypadá jako budova řeckého stylu, uvnitř které je socha matky s mrtvým synem. V tom místě je ve stropě díra, aby na sochu v pršelo a sněžilo. Má to zobrazovat, jak byly za války těžké časy. Musím říct, že to na mě udělalo velký dojem.
Poté jsme prošli hlavní ulicí Berlína. Jmenuje se Unter dem Linden (Pod Lipami) a končí u Brandemburské Brány. Odtud jsme šli k památníku padlých. Je to velká plocha pokrytá mnoha a mnoha kamennými kvádry. Musím říct, že mě to nijak neohromilo, leda tak svou rozlehlostí.
Nakonec jsme šli na náměstí Potsdamerplatz, kde není nic moc zajímavého k vidění. Odtud jsme už jeli zpět do hotelu.

Třetí den jsme navštívili technické muzeum. K vidění tam byly především letadla a lodě. Mě osobně nic z toho moc nezajímá. Ale co mě zaujalo o mnoho víc - Měsíční kámen, který měly v muzeu vystavený. Nebyl sice ničím až tak výjmečný, ale ten pocit, že je až z Měsíce...
Z muzea jsme šli do obchodního centra KaDeWe, což je jeden z nejluxusnějších obchoďáků v Berlíně. Najdete v něm značky jako Prada, Gucci, Louis Vuitton a podobně. Prostě to ,,není naše cenová kategorie," jak řekla máma :D

Poslední den jsme už jen zajeli na Alexanderplatz, abychom nakoupili nějaké ty suvenýry. Koupili jsme si tričko s obrázkem veže a nápisem "Berlin by night" a malou napodobeninu věže.
Hned potom jsme nasedli do auta a jeli směr ČR. Cesta byla o mnoho horší než tam, jelikož zrovna v té době padaly teplotní rekordy. Měla jsem pocit, že se upěču. Ale jak vidíte, přežila jsem :D

A nakonec pro vás tady mám ty slibované fotky. Snažila jsem se, aby jich bylo co nejméně, ale stějně je jich na můj vkus moc (30).
Doufám, že se vám fotky budou líbit ;)

Belrínská televizní věž (Berliner Fernsehturm)

Ostatní fotky v celém článku.

Zpět z Krkonoš

14. srpna 2012 v 21:01 | Eveely |  Deníček
Ahoj lidi,
jak jste se mohli dozvědět z minulého článku, byla jsem týden v Krkonoších. Se sestrou, babičkou a dědou. V tomhle článku bych to nějak ve zkratce schrnula a nakonec přidám i nějaké fotky ;)
V den odjezdu to vypadalo dost nejistě, jestli se tam vůbec dojedeme. Měli nás tam odvést rodiče, ale mě a mámě bylo špatně. Nakonec jsme přece jen vyjeli. Celou cestu mi bylo špatně od žaludku, ale přežila jsem :D Bydleli jsme ve stejné chatě jako loni. Jmenuje se Vápenka, jelikož se nedaleko ní těžil vápenec a pálilo vápno. Nachází se blízko Albeřic, jestli někdo víte kde to je :D
No v každém případě jsme tam měli velice vzrušující noci. První noc bouřka, drouhou noc dědeček zvracel z přejedení (dávali tam strašně moc jídla :D), další noc jsem celou nespala a pak se cítila jako po přejetí parním válcem :D
V Krkonoších jsme chodili na procházky do lesů (řeknu vám ty kopce jsou vražedný), na houby (našli jsme jech celkem dost), jeli jsme k Pomezním Boudám (leží na hranici s Polskem), byli jsme v Jánských Lázních a jako minulý rok vyjeli na Černou Horu. Je to sice dost drahý, ale stojí to za to. Z kabinové lanovky je nádherný výhled. Na hoře jsme ještě navíc vylezli na rozhledu, odkud je vidět do krajiny kolem. Naštěstí jsme měli na rozdíl od minulého roku dobré počasí, nebylo sice úplně slunečno, ale nepršelo. Po hoře jsme se prošli, stojí na ní několik budov. Nejvíc mě zaujala Sokolská Bouda, babička na ní jezdila jako malá. Je to nádherná budova, ale bohůžel už není pužívaná a nechali jí zchátrat. Nadruhou stranu takhle opuštěná působí tajemně a trochu nebezpečně. Dolů z hory jsme jeli opět lanovkou.
To by byl asi tak stručný popis mých zážitků z krkonoš. Teď spíš na konec už jenom takový nepodstatný kecy a postřehy "normálního" teenagera :D
V hotelu byl krásnej kuchař s odbarvenejma vlasama a ještě jeden chlap, kterýho sestra nazvala "hezkej týpek s potetovanou nohou" (měl na noze vytetovanou ještěrku) :D Se sestrou jsme je jako slušné dívky "velmi" nenápadně pozorovaly :D Ke konci týdne se bohůžel kuchaři vystřídali a potetovanej týpek kamsi zmizel, takže jsme měly po zábavě :D
Zábavu jsme ale měly při čištění hub. Já jsem myla v koupelně houby a spadla mi noha jedný z hub do umyvadla. Já jsem to okomentovala slovy ,,Upadla mi noha!" z čehož jsme měly se sestrou záchvaty smíchu ještě týden. Navíc jsem o mokrý houbě prohlásila, že ,,vypadá jako houba", díky čemuž se náš smích ještě znásobil. Babička nám pak přišla vynadat (ne že bych se jí divila :D) Ehm..to neřeště. Já jsem trochu na hlavu :D

Nakonec sem přikládám několik fotek ;)

Pohled z lanovky na Černou Horu

Ostatní fotky v celém článku ;)

Fotky 0.7, houby

3. srpna 2012 v 19:30 | Eveely |  Fotogalerie
Ahoj lidi,
tak už jsem zpět z chaty. Počasí bylo super, koupali jsme se na zahradě v bazénu a byli jsme na koupališti. Taky jsme byli v lese na houbách. My sbíráme jenom tečkovaný, protože se v tom nikdo nevyznáme, tak nechceme riskovat :D Z toho důvodu jsme jich moc použitelnejch nenašli, jenom několik klouzků. Mimochodem jsem si se svou šikovností zničila pravou nohu o ostružiny. Ta noha je vážně nějaká smolná. Už na ní zaútočila žiletka a chodník, teď ještě ostružiny... hold když je někdo šikovnej, že.. :D
Teď už k fotkám.
To, že většina hub (zřejmě) nebyla k jídlu, mi nezabránilo v tom, abych je všechny zdokumentovala. Přináším vám 10 fotek. Můžete poznávat co je to za houby, protože já to netuším :D
Doufám, že se vám alespoň nějaké fotky zalíbí ;)

ostatní fotky v celém článku