Berlín

30. srpna 2012 v 10:36 | Eveely |  Deníček
Ahoj lidi,
jak jste si mohli přečíst v mém minulém článku, byla jsem v Berlíně (čtyři dni). Musím říct, že jsem si to moc užila, Berlín je pěkné město (i když Paříž je přece jen hezčí ;)
V tomhle článku bych vám nějak ve stručnosti povyprávěla, co všechno jsme navštívili. A nakonec přidám několik fotek ;)

Do Berlína jsme jeli autem, s mámou a tátou. Čtyřhodinová cesta autem není sice nic moc příjemného, ale zkracovala jsem si jí poslucháním písniček. Navíc nebylo naštěstí velké horko. Když jsme dorazili do Berlína, samozřejmě jsme zabloudili a dost dlouho nám trvalo než jsme se dostali k hotelu. V hotelu nás přivítal recepční. Táta se s ním pokoušel mluvit Německy. Asi na nás bylo hodně vidět, že Němci nejsme, tak s námi nakonec mluvil Anglicky. Dostali jsme dva pokoje v druhém patře. Byly celkem pěkně vybavené, s koupelnou, kuchyňskou linkou a televizí.

Hned jak jsme se ubytovali, jseli jsme do města na AlexanderPlatz. Na tomto náměstí stojí televizní věž, na které je vyhlídková místnost a restaurace. Na věž kupodivu nebyla moc velké fronta, takže jsme si rovnou koupili lístky. Asi půl hodiny jsme čekali na výtah. Ve věži jsou dva výtahy nahoru vyjedou za 40 sekund (výška věže je 203 metrů). Z věže je nádherný rozhled na celý Berlín. Vyfotila jsem pohledy do všech stran. Do restaurace jsme nešli, museli bychom zaplatit další vstupné. (Mimo jiné je restaurace otočná, takže můžete sedět u stolu a nemusíte běhat dokola.)

Když jsme sjeli dolů z věže, šli jsme se podívat na místní červenou radnici "Rotes Rathaus". Musím uznat, že je to opravdu působivá stavba. Potom jsme si ještě prohlédli kašnu se sochou Neptuna. Odtud jsme šli do obchodního domu, jehož jméno si nepomatuji. Nakonec jsme nastoupili na Strassenbahn (malý vláček co jezdí městem) a jeli do hotelu.

Druhý den jsme se dopoledne vydali do města. Zaujala nás výletní lodička, tak jsme si zaplatili "plavbu" Berlínem. Mimo jiné jsme viděli i sídlo kancléřky a Muzejní Ostrov. Hned potom jsme šli do jednoho z muzeií zavítali. Jmenovalo se myslím Neues Museum a byly v něm především památky ze Starověkého Egypta. Nevím, jestli jsem se tady na blogu už někdy zmiňovala, jak moc mě tato kultura fascinuje. Dokonce jsem o ní měla i blog ;) Ale o tom jsem mluvit nechtěla.
V muzeu bylo vše od malých sošek, přes sarkofágy až po celé kusy skal popsané hieroglyfy. Dokonce zde mají (což jsem netušila) slavnou hlavu Nefertiti, která se bohůžel nesměla fotit.
Po návštěvě muzea jsme navštívili památník obětem války, ketrý vypadá jako budova řeckého stylu, uvnitř které je socha matky s mrtvým synem. V tom místě je ve stropě díra, aby na sochu v pršelo a sněžilo. Má to zobrazovat, jak byly za války těžké časy. Musím říct, že to na mě udělalo velký dojem.
Poté jsme prošli hlavní ulicí Berlína. Jmenuje se Unter dem Linden (Pod Lipami) a končí u Brandemburské Brány. Odtud jsme šli k památníku padlých. Je to velká plocha pokrytá mnoha a mnoha kamennými kvádry. Musím říct, že mě to nijak neohromilo, leda tak svou rozlehlostí.
Nakonec jsme šli na náměstí Potsdamerplatz, kde není nic moc zajímavého k vidění. Odtud jsme už jeli zpět do hotelu.

Třetí den jsme navštívili technické muzeum. K vidění tam byly především letadla a lodě. Mě osobně nic z toho moc nezajímá. Ale co mě zaujalo o mnoho víc - Měsíční kámen, který měly v muzeu vystavený. Nebyl sice ničím až tak výjmečný, ale ten pocit, že je až z Měsíce...
Z muzea jsme šli do obchodního centra KaDeWe, což je jeden z nejluxusnějších obchoďáků v Berlíně. Najdete v něm značky jako Prada, Gucci, Louis Vuitton a podobně. Prostě to ,,není naše cenová kategorie," jak řekla máma :D

Poslední den jsme už jen zajeli na Alexanderplatz, abychom nakoupili nějaké ty suvenýry. Koupili jsme si tričko s obrázkem veže a nápisem "Berlin by night" a malou napodobeninu věže.
Hned potom jsme nasedli do auta a jeli směr ČR. Cesta byla o mnoho horší než tam, jelikož zrovna v té době padaly teplotní rekordy. Měla jsem pocit, že se upěču. Ale jak vidíte, přežila jsem :D

A nakonec pro vás tady mám ty slibované fotky. Snažila jsem se, aby jich bylo co nejméně, ale stějně je jich na můj vkus moc (30).
Doufám, že se vám fotky budou líbit ;)

Belrínská televizní věž (Berliner Fernsehturm)

Ostatní fotky v celém článku.

Pohledy z věže na Berlín

Na věži

Červená radnice (Rotes Rathaus)

Fontána s Neptunem

Uvnitř muzea

Kámen z Měsíce

***
Tak to by bylo vše. Jsem si vědoma toho, že některé fotky nejsou příliš kvalitní, ale něměla jsem na focení moc času a navíc jsem nefotila zrcadlovkou ;)
PS.: Omluvte prosím případné gramatické chyby a překlepy ;)

Byli jste někdy v Berlíně?
Pokud ano, líbilo se vám tam?
Pokud ne, chtěli by jste se tam podívat?

Mějte se, vaše Eveely

1 člověk ohodnotil tento článek.